- Bezorgers van online bestellingen missen regelmatig het afgesproken tijdstip of zelfs de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden, blijkt uit onderzoek.
- PostNL bezorgt in 15 procent van de gevallen niet op de juiste dag, voor DHL ligt dat percentage op 13 procent.
- Het best scoren de eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn.
Voor 21.00 uur besteld, morgen in huis? In 15 procent van de gevallen gaat dit niet op, zo blijkt uit een dinsdag gepubliceerde peiling van marktonderzoeksbureau Multiscope onder 3.100 Nederlanders.
Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of zelfs de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de online bestellingen arriveert niet op het afgesproken tijdstip, 1 op de 7 pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd.
Eigen bezorgdienst scoort het best
Uitgesplitst naar bezorgdiensten ziet de foutmarge van bezorgdagen er als volgt uit:
PostNL bezorgt in 15 procent van de gevallen niet op de juiste dag, voor DHL ligt dat percentage op 13 procent. Het kan natuurlijk altijd erger: diensten als bpost, DPD, GLS of UPS leveren in ruim 1 op de 5 gevallen pakketjes op de verkeerde dag.
Het best scoren de eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn. Zij bezorgen 95 procent van de pakketjes op de afgesproken dag.
De overige kleine bezorgdiensten presteren het meest rampzalig: maar liefst 58 procent komt niet op de dag zelf. En nou maar hopen dat je buren thuis zijn en ze je pakketje willen aannemen.
Uit de peiling van Multiscope blijkt ook dat ruim 1 op de 5 bestellers de bezorgdag naderhand wijzigt. Voor de bezorgtijd gaat het om ongeveer 1 op de 6 consumenten die een wijziging doorvoert.
Het onderzoeksbureau concludeert dat Nederlanders niet massaal dagen en tijden veranderen en dat dit mogelijk gerelateerd is aan het vele thuiswerken.